Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Namn på system

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-20 09:14

Med tanke på Apples namn på sina OS, Tiger, Panther etc frammanas bilden av ett blixtrande snabbt

OS, men verkligheten är det rakt motsatta ! Egentligen borde de ha namn som Tapiren, Elefanten, eller

varför inte Sengångaren! Ibland blir man så jävla trött på denna sega soppa ! Ja, jag underhåller

systemet, ja, jag har tonvis med RAM, ja jag har en snabb burk, ändå händer det ganska ofta att jag

sitter och funderar-vad ända in i h-e håller systemet på med egentligen-? Men, nästa dag kanske det

blir lite bättre...

um, precis vad är det som går långsamt? Jag har en iBook 800Mhz med ynka 640 RAM och jag kan pressa den rejält innan badbollen går igång. Segt är det typ aldrig, men sen så har jag iof gjort så att de dagliga, veckliga och månatliga scripten körs på en vettig tid på dygnet så att datorn alltid är mer eller mindre rensad från onödigt skräp.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-20 17:43

Dock och dess extremt, obeskrivligt, olidligt sega visning av menyer drar ner hela känslan med Mac OS X. Annars går det mesta snabbt tycker jag - bara man låter programmen man använder vara igång och inte måste starta dem hela tiden.

1
Bevaka tråden