Har du även testat att klona MAC-adressen (se ett tidigare inlägg i denna tråd)? Om inte det hjälpte, då är risken rätt stor att det trots allt är datorn som strular. har du möjlighet att testa den någon annanstans?
Oh yeah, välkänt och ökänt. Glad jag inte bor i Bostadens hus.
En vän till mig hade strul med Kommunicera för ett och ett halvt år sedan. Hursomhelst, han felanmälde x antal gånger att hans uppkoppling blivit så slö men fick aldrig någon hjälp (han kontaktade dem någon gång i veckan i ett par månader, om jag inte minns fel). Till slut fungerade inte nätet alls, och DÅ lyckades ljushuvudena på Kommunicera se att det handlade om att han hade överskridit sin bandbreddskvot. Hastigheten hade strypts därför, och eftersom att han fortsatte att ladda upp/ner saker (lagliga, antar jag) så stängde de till slut av abonnemanget (kunde öppnas mot avgift, vill jag minnas). Att han då påpekade för dem att han varit i kontakt med dem angående hastighetsproblemet utan att någon talat om för honom vad orsaken var hjälpte föga, inte heller hade de på något annat sätt informerat honom om detta. Kundservice!
Nu har Boostaden hittat på en annan sak som i teorin är toppen men som faller rätt platt i praktiken: de har öppnat upp sitt kabeltvnät så att man själv kan välja operatör. Det är verkligen jättebra tänkt, men i praktiken faller det på att de medverkande operatörerna inte kan erbjuda alla sina tjänster till hyresgästerna eftersom de inte får tillräcklig bandbredd för detta. Det resulterar i att man nu kan behöva teckna abonnemang från flera olika leverantörer för att få samma utbud som man förut kunde få via ett enda abonnemang hos en leverantör.