Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InDesign CS - saknas alternativ för utskrift!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag använde Quark/OS9 kunde jag under Väljaren nå min HP/Inkjet och ställa in vad för slags papper jag använder och om jag ville ha hög- eller lågupplöst utskrift. Ja, fler alternativ ändå egentligen. Det var bra eftersom "bästa kvalitet" verligen gav perfekt typografi och på blankt papper blev utskrifterna som perfekta foton om jag kryssade för "glossy photo-paper" och dessutom bästa kvalitet på utskriften.

I InDesign CS finns inget sådant! Utskrfterna blir bara av en halvbra och förinställd sort. Däremot finns en j-a massa andra inställningar att göra som om jag satt vid en tryckpress och skulle justera pressarna individuellt. Vad har hänt?

Om du väljer "Skriv ut" i indesign så finns det en knapp som heter "Skrivare" längst ner. Trycker du på den så får du upp mer inställningar du kan göra för just din skrivare. Jag skulle gissa på att du kan välja papper under alternativet "Skrivarfunktioner", men det kan variera från skivare till skrivare.

Hoppas att det här hjälpte.

Ursprungligen av rappapappa:

Om du väljer "Skriv ut" i indesign så finns det en knapp som heter "Skrivare" längst ner. Trycker du på den så får du upp mer inställningar du kan göra för just din skrivare. Jag skulle gissa på att du kan välja papper under alternativet "Skrivarfunktioner", men det kan variera från skivare till skrivare.

Hoppas att det här hjälpte.

Självklart har jag undersökt alternativen under "Skrivare". Det obegripliga är att man inte får samma (viktiga) alternativ via OS9 och Väljaren.

Vad säger HP om kompabiliteten mellan din skrivare, OS X och InDesign?

1
Bevaka tråden