Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsamt att surfa med iMac G5 över AirPort Express

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har haft min imacg5 i ett par månader och är djupt besvilen på vissa saker. Tex som att min uppkoppling är så dålig att den duger näst in till att sufra med. Det är BBB 8/2. Men den laddar helt kass när man drar ner diverse filer. TPtest får jag en ok hastighet med men Azereus och transit med polare som sitter på fasta linor så kommer jag kanske upp med lite tur i 50kb/s.
Kan tillägga att med min gamla pc athlon 1400 var jag aldrig i närheten av dem här hastigheterna. Som sämst möjligtvis.

Så om någon kan vara snäll att hjälpa mig att få igång min dator så att man kan njuta fullt ut av denna skönhet. För den har sina bra sidor också. Men just det att mitt bredband inte fungerar som det ska är ju så störande.
Så jag skulle vilja veta vad det är somgör att det är så här. För något måste ju uppenbart vara fel?
Tack på förhand för hjälp!

Det kan ju vara så att du fått en granne som också kör trådlöst som ligger på samma frekvens så ni stör varanda. Kolla det och byt isf.

Har du testat att koppla in en sladd och kollat om hastigheten är lika "dålig" då?
Bara för att ta reda på var felet ligger.

TPtest funkar ju bra.

När jag kör tptest får jag den hastighet som jag ska ha. Så problemet är ju inte airporten som jag ser det. Någon som har aning om vad som kan göra för att få igång min uppkoppling med diverse ftp-prg. tack på förhand

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2005-09-23 18:18
Ursprungligen av MacPossa:

När jag kör tptest får jag den hastighet som jag ska ha. Så problemet är ju inte airporten som jag ser det. Någon som har aning om vad som kan göra för att få igång min uppkoppling med diverse ftp-prg. tack på förhand

tptest kör med stora paket och en jämn ström mellan två punkter. bt och så kör med många anslutningar i ojämn takt så du bör testa med en kabel.

ha r provat med sladd!

Jag satte in sladd och det gick ju bra. hastigheten blev bättre. Sen bytte jag tillbaka till trådlöst och tro det eller ej. Hastigheten var den samma som med sladd. Vet inte om det var program eller något annat som hände. Men funka gör det. Härligt!

Okejm det kan bero på ftp program i sig vilka har du testat?
Transmit verkar inte fungera så himla bra har jag själv upptäckt.
Jag har installerat ncftp och kör all ftp kommunikation via terminalen och får de hastigheter jag önskar.
ncftp slår alla grafiska klienter på fingrarna tycker jag...

1
Bevaka tråden