Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PB 12", segt att justera volymen från tangentbordet

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-25 17:19

När man justerar volymen på tangentbordet (PB 12", dvs med tangenterna F4 och F5) är datorn ofta seg att ta emot tangenttryckningarna. Hela systemet segar ibland ner pga det (videospelning hackar, osv), och ibland är det flera sekunders fördröjning från att man trycker tills att volymen justeras. Skärmens ljusstyrkejustering på F1 och F2 är inte alls lika seg i reaktionerna.

Det är en PB12", 1.5Ghz, 768MB. Nån som har nån idé?

har samma problem, dock så är ljusstyrkan segare (iallafall nästan), jag har en PB 12' 867 mhz 640MB

Jag har samma problem. Mute-knappen använder jag mycket och det är ibland väldigt irriterande att man inte vet om datorn har noterat knapptryckningen eller ej.

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2005-09-26 10:08

Jag aktiverade Quartz 2D xtreme i tiger- och det snabbade upp detta rehjält på min dator [PB12" 1,5Ghz, 768Mb]. Dock har jag fortfarande kvar den där jvla fläkten, argh!

Samma med iBook.
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=84705
Verkar vara ett vanligt "problem".

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-26 16:42

oskichs tips om quartz extreme 2d verkar faktiskt hjälpa en hel del. Tack för tipset!

Vad är "Quartz Extreme 2D"? Hur aktiverar man det? Är det något som ingår i Tiger eller ett separat program?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-26 16:49

Har du developer tools installerat finns ett litet program som heter "quartz debug", där kan du slå igång quartz extreme 2d. Det är videoacceleration för 2d, precis som vanliga Quartz Extreme ser till att exposé och liknande går snabbt. Konstigt bara att det inte är påslaget som standard.

Här är lite tips: http://www.macosxhints.com/article.php?story=2005050121260474

1
Bevaka tråden