Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iChat: hur radera konto från dator?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-27 09:14

Jag har knattrat in mina AIM-uppgifter i iChat på en dator som jag inte ska jobba på längre än till och med i dag. Hur gör jag för att radera alla spår efter mig?

Stäng dina pågående chatter och öppna inställningspanelen för iChat. Klicka på "Meddelanden" och tryck "Öppna mapp"-knappen nere till höger. Om du någon gång valt att automatiskt spara chatloggar kommer de nu visas i Finder, och du kan slänga/kopiera dem.

Ta bort dina inlagda konton via iChats "Konton"-delen i inställningspanelen. (Ser lite olika ut beroende på systemversion)

Stäng av iChat och öppna "Nyckelhanterare" som finns i verktygsmappen. Plocka där bort alla sparade iChat-uppgifter (och eventuellt andra som du inte vill ska sparas).

Släng ~(användarmappen)/Bibliotek/Images/iChat Recent Pictures

Tror att det ska räcka efter detta, men om du vill kan du även passa på att slänga tillhörande inställningsfiler till programmet. Om redigerat namn på personer i din kontaktlista bör du även ta en titt i "Adressbok" för att se om de lagts till där.

Gör ett tillägg om jag kommer på något mer

• Medlem
  • 2005-09-27 11:39

Fint! Omacigt att det ska vara så svårt att fixa en så basal sak, kan man tycka.

är det bara iChat uppgifterna du vill ha bort?

Annars är det ju jäkligt smidigt att skapa en ny admin-användare på datorn och sedan radera din gamla (se då till att radera dmg-filen som skapas i en "previous users" mapp också). Då får nästa person glädjen att ha en ny frisk användarmapp samt alla dina gamla program som du tycker han/hon kan behöva. Dock ej din musik/filmer/dokument osv osv

• Medlem
  • 2005-09-27 14:59

Nej, det är bara iChat. Safaricookies kan jag kasta själv, men det skulle ju vara bra om man kunde sas logga ut ur iChat en gång för alla. Det är ganska många datorer här som används av mer än en person, så att skapa konton fram och tillbaka skulle inte fungera.

1
Bevaka tråden