Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotlight och integritet

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-28 21:03

Är det någon som kan dra eller lägga till en mapp eller disk i Spotlight via systeminställningar? Jag får det inte att fungera, jag drar och släpper och klickar på plustecken....nada...

Jag har upplevt samma sak. Jag var inloggad som en användare och skulle dra en mapp till Spotlight från en annan användare. Men det gick inte. När jag däremot loggade in som den andra användaren gick det. Vet inte om detta är relaterat till dina problem, dock.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-28 21:44
Ursprungligen av Adrian B:

Jag har upplevt samma sak. Jag var inloggad som en användare och skulle dra en mapp till Spotlight från en annan användare. Men det gick inte. När jag däremot loggade in som den andra användaren gick det. Vet inte om detta är relaterat till dina problem, dock.

Jag är inloggad som admin och har korrekta rättigheter, kanske borde prova med root?

Ursprungligen av pem_pem:

Jag är inloggad som admin och har korrekta rättigheter, kanske borde prova med root?

Det borde inte behövas... men du kan ju testa. Man ska dock vara försiktig med att vara inloggad som root, rent allmänt.

Nu har jag detta problem igen. Kan inte lägga till en mapp i integritetslistan.

Jag sökte lite på Apples diskussionforum, där påstås det vara en bugg som förhoppningsvis är löst i 10.4.4:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=1382933&#1382933

Hittade även denna:

http://www.thexlab.com/faqs/stopspotlightindex.html

• Oregistrerad
  • 2006-03-25 22:32

Jag hade också detta problem, men jag gjorde följande:

Reparerade filrättigheterna i Disk utility.
körde sudo rm -r  /.Spotlight-V100/  i terminalen
rebootade

Efter det så indexerade spotlight filerna och efter en stund så kunde jag använda spotlight igen och även att lägga till och ta bort i privacy fliken i Spotlight inställningarna.

1
Bevaka tråden