Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp!! Automator arbetsflöde kastade bort skrivbordet..

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-02 23:24

Tjenare

Hade skapat ett Automator arbetsflöde som skulle flytta alla .dmg filer från skrivbordet till en annan mapp. Dock hände det inget så jag tryckte ett par gånger på play och då händer det plötsligt något.. Hela skrivbordet tömdes, och det hamnade inte i mappen som jag hade valt. Även skrivbords genvägen i Finder har försvunnit.

Hittar inga filer någonstans... Vad göra? Har inte vågat starta om datorn. Hade en del viktiga filer på skrivbordet bland annat min timrapport......

Väldigt tacksam för hjälp....

Edit: Genvägen till skrivbordet gick att återskapa.

/Joakim

Senast redigerat 2005-10-02 23:35
Ursprungligen av Margell:

Tjenare

Hade skapat ett Automator arbetsflöde som skulle flytta alla .dmg filer från skrivbordet till en annan mapp. Dock hände det inget så jag tryckte ett par gånger på play och då händer det plötsligt något.. Hela skrivbordet tömdes, och det hamnade inte i mappen som jag hade valt. Även skrivbords genvägen i Finder har försvunnit.

Hittar inga filer någonstans... Vad göra? Har inte vågat starta om datorn. Hade en del viktiga filer på skrivbordet bland annat min timrapport......

Väldigt tacksam för hjälp....

Edit: Genvägen till skrivbordet gick att återskapa.

/Joakim

Du skulle inte använt "hämta valda finder-objekt". Om jag läser hälptexten rätt så hämter denna operation de markerade filerna i Finder. Ta bort den operationen helt och håller så funkar det nog bättre.

Har du sökt och inte hittat filerna där heller?
Mappen SKrivbord i din hemkatalog är tom den också?

1
Bevaka tråden