Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples egna program går inte att öppna

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
jag håller på att bli galen. Vad ska man med en adressbok till i datorn om man inte kan öppna den. Eller Safari om det inte funkar att surfa med. iDVD och iMovie kan man ju slänga ut eftersom det inte går att öppna dem utan att jag när jag ska använda något av ovanstående får upp medelandet "Safari, adressbook, iDVd osv... har oväntat avslutats. Detta har inte påverkat systemet eller andra program. Vill du skicka en buggrapport till Apple?
Vilket jag nu gjort 100 gånger! Kan någon hjälpa mig. Vad har hänt med min dator? jag måste ju kunna komma åt mina adresser eller åtminstonde kunna surfa till hitta .se för att hitta personen den vägen. Fick installera Explorer för att kunna komma ut så här och hoppas att någon av er därute kan hjälpa mig. Har någon av er varit med om något liknande. Jag är inte van att macen krånglar, så det här är extra oroligt!

Snälla svara snabbt!!!!

Det är svårt att förklara detta enkelt men jag misstänker att något har hänt med dina inställningar.
Prova att flytta bort mappen som heter Prefereces som ligger i din Biblioteksmapp.
Lägg den på skrivbordet.
Prova sedan att starta de program du pratade om
Du kommer förlora alla inställningar du gjort i programmen men all data ska finnas kvar.

Vad händer nu?

Kanske det här kan ge mer klarhet...

Jag lyckades öppna iphoto - lät det vara öppet och kunde sedan öppna de andra programmen. Men stänger jag iPhoto och de andra programmen och sedan försöker öppna dem går det inte alls. Det hela känns - ja jag vet inte. Förlåt, men nu inser jag hur dum jag varit som inte lärt mig systemet från grunden!

Jag har gjort som du sa...

Mattias! Jag följde dina anvisningar, men tyvärr funkade inte detta heller. Måste jag formatera om min dator tror du? Eller bara installera de program som inte vill funka på nytt?

Ursprungligen av Heidemarie:

Mattias! Jag följde dina anvisningar, men tyvärr funkade inte detta heller. Måste jag formatera om min dator tror du? Eller bara installera de program som inte vill funka på nytt?

Nej du behöver antagligen inte formatera eller installera om. Ladda (gratis) ned programmet Xupport http://www.computer-support.ch/xupport/
Kör underhåll och städrutinerna så borde din mac funka perfekt igen.

Kom ihåg att flytta tillbaka Preferences mappen innan du städar, säger den ersätt så gör det.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-03 16:04

Jag tror du har tagit bort lite för många fonter.

1
Bevaka tråden