Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela in skärmen?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-01 18:35

Finns det något bra program för att spela in det som visas på skärmen och spara det som t ex QuickTime eller DivX?

• Oregistrerad
  • 2005-10-01 19:12
  • Oregistrerad
  • 2005-10-01 19:26

Testade det, fick det inte att fungera, dessutom kändes det som om det kom från OS 9...

• Oregistrerad
  • 2005-10-02 00:05

Du fick det inte att fungera, säger du.

För mig fungerar det utmärkt, förut i Panther, nu i Tiger.

Det OS 9-mässiga, var det att programmet inte fungerade?

• Oregistrerad
  • 2005-10-02 00:56

Nej, hela programmet kändes OS 9 med fönster som poffade upp utan titlebar och med en rektangel som effekt, sen också att man inte kunde klicka utanför fönstret.
Det gick knappt att avinstallera programmet för att det hade installerat en kernel extension

Senast redigerat 2005-10-02 01:55
Ursprungligen av ptr:

Nej, hela programmet kändes OS 9 med fönster som poffade upp utan titlebar och med en rektangel som effekt, sen också att man inte kunde klicka utanför fönstret.
Det gick knappt att avinstallera programmet för att det hade installerat en kernel extension

För mig fungerar programmet utmärkt, och jag känner inte igen något av det du säger. Har du fått en gammal version kanske?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-10-03 20:34

Movie Grab är din vän. Det är inte lika bra som Snapz pro (det finns inget som är så bra) men det är nog det näst bästa och så är det "gratis". Det går till och med att spela in när man spelar spel

hm... Detta var konstigt... Jag testade samma program på en annan dator (som faktiskt är svagare) och där fungerade det utmärkt men på min Powermac blir kvalitén urusel... Jag får ta och kolla upp det...

Senast redigerat 2005-10-03 20:51
  • Oregistrerad
  • 2006-02-11 10:43

ptr: Det finns ett avinstallationsprogram man ska använda...
klicka utanför programmet går om du trycker esc...

• Medlem
  • 2006-09-30 13:04

Hur ser markanden ut i dag?

• Oregistrerad
  • 2006-09-30 13:48

Vet ni någon prisvärd konsult som spelar in presentationer av hur man använder webbsidor? Här tror jag det finns en marknad. Programmen är ju dyra och det är säkert småsvårt att få till det på ett snyggt sätt.

1
Bevaka tråden