Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flera skärmar - bibehållen "uppställning"?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Problem: Jag har en PowerBook G3 FireWire (den svarta) som kör senaste X och har en andra bildskärm ansluten. Varje gång ett program (t ex iTunes) byter upplösning (och sedan byter tillbaka) ändras dock uppställningen, så att skärmarna kommer att stå fel i förhållande till varandra.

Lösningar någon?

Ursprungligen av spaderKNEKT:

Problem: Jag har en PowerBook G3 FireWire (den svarta) som kör senaste X och har en andra bildskärm ansluten. Varje gång ett program (t ex iTunes) byter upplösning (och sedan byter tillbaka) ändras dock uppställningen, så att skärmarna kommer att stå fel i förhållande till varandra.

Lösningar någon?

"iTunes byter upplösning"??? Har aldrig hört talas om att iTunes skulle kunna byta upplösning på din skärm (eller skärmar). Vad menar du?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

"iTunes byter upplösning"??? Har aldrig hört talas om att iTunes skulle kunna byta upplösning på din skärm (eller skärmar). Vad menar du?

Normalt består skärmbilderna hos mig av 1024•768 respektive 1280•1024 bildpunkter. Vissa program - bl a iTunes; då t ex vid användning av s k "visualla effekter" - ändrar ibland tillfälligt detta (till 800•600 tror jag). När de inställningarna för upplösning återställs till mina 'ursprungliga' sker detta inte avseende inställningen för "uppstllning"; d v s för skärmarnas fysiska placering sinsemellan. Istället hamnar den olika från gång till gång på ett till synes slumpvis sätt. Förstår du/ni?

1
Bevaka tråden