Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med nedladdningsprogrammet poisoned

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-10-09 22:58

jag har letat efter bra nedladdningsprogram till min Ibook å har nu fixat poisoned. det funkade bra ett tag men nu kan jag nästan inte ladda ner något alls längre. det står bra "waiting" i downloadfönstret. finns något bättre program eller finns det något jag kan göra

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-09 23:33

Poisoned är ett knepigt program ... Man bör sätta sig in i vilka typer av nätverk som är lättast att ladda ned från om man ska göra det användbart ...

Själv använder jag Acquisition, vilket jag finner mycket renare, enklare, stabilare, etc ... Dessutom fungerar nedladdningarna betydligt oftare, trots att Acquisition bara söker på Gnutella-nätverket, till skillnad från Poisoned, som söker på både FastTrack, OpenFT, Gnutella och OpenNap.

Poisoned har inte heller uppdaterats sedan i Januari 2005, medan Acquisition uppdateras ungefär varje vecka.

Ursprungligen av Rajje:

Poisoned är ett knepigt program ... Man bör sätta sig in i vilka typer av nätverk som är lättast att ladda ned från om man ska göra det användbart ...

Själv använder jag Acquisition, vilket jag finner mycket renare, enklare, stabilare, etc ... Dessutom fungerar nedladdningarna betydligt oftare, trots att Acquisition bara söker på Gnutella-nätverket, till skillnad från Poisoned, som söker på både FastTrack, OpenFT, Gnutella och OpenNap.

Poisoned har inte heller uppdaterats sedan i Januari 2005, medan Acquisition uppdateras ungefär varje vecka.

...och Ares...
Men jag har då inte tyckt att Poisoned är knepigt alls, förutom att filen i vissa fall "försvinner" precis då nerladdningen är klar. Dock sällsynt.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-10 11:55

Limewire är ett bra program till nedladdning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-04 01:13

jag har precis laddat ner poisoned så jag vet inte mcyket om det men det varkar kasst?

jag fick samma problem som svante s att låtarna försvinner på direkten när dom laddats klart sen kommer nåt meddelande att det verkar va nåt problem med programmet eller att det kraschar och man bör stänga det för att åtgärda saken.

brukar det ofta vara problem med det programmet? eller finns det nåt knep man kan ta till så saker och till löser sej.
tack

1
Bevaka tråden