Jag blir bara mer förbannad ju mer jag tänker på det. Under eftermiddagen har jag alltså kollat in de få aktörer jag kunde hitta, och ringt dom. Dom är nämligen så förbannat fisförnäma att dom inte orkar skriva på sina webbplatser hur mycket deras tjänster kostar. Man ska ringa eller maila dom, se, efter att man suttit och letat efter prisuppgifter som en galning en kvart och slutligen inser att dom inte behagat publicera dom.
Letade nyss i Internetworld efter artikeln som "tannler" tipsade om. Hittade en från maj i år. Dess rubrik löd nåt i stil med "så ordnar du din e-handelslösning" och man väntade sig några konkreta tips, förslag på leverantörer och t.o.m. nån slags betygsättning av dom. Icke. Inte nog med att artikeln bestod av snömos, den kraschade Firefox också.
Artikeln var mycket riktigt kommenterad av några som skrev just detta: Dom saknade konkreta tips. Men en av dom föreslog Incordia.se, så jag kollade in deras webbplats. Inte ett pris så långt ögat nådde, men sida upp och sida ner hur förbannat BRA dom är. Laddar ner en pdf-fil som dom har (men som har filändelsen .asp. Tog ett tag innan jag fattade att det faktiskt var en pdf...)
Samma sak där: Så här duktiga är vi och så här gör vi. Men inte ett pris. Ingenting.
Suck. Ibland blir jag jävligt trött på att marknaden i Sverige är så liten att leverantörer kan ha tysta överenskommelser och skapa nåt jädrans oligopol, och man sitter där som en fåntratt med mössan i hand och har inget annat val än att betala vad dom vill ha...
Skickade en förfrågan för några timmar sen till Barkley's i London som har nån liknande tjänst. Får se om dom har nåt att komma med.
Satan, va grinig jag är...