Nu har jag inte läst igenom allt i tråden men kan säga som så att B2's support ser mer än ni anar när det gäller utrustning och vad som kan vara fel. Inte alla som håller hög kompetens på supporten men ser det inte som så konstigt när de får ta sån jävla skit från folk, inte många som jobbar längre tid på en support då de inte pallar med det. Gällande någon som sa att han blivit "hotad" med serviceavgift så fungerar det ofast så när man kräver få ut en tekniker. Det de "hotat" med är att om felet ligger på din sida så får du stå för teknikerutskicket vilket oftast ligger på runt 1500:-, men är man säker att felet inte ligger hos sig så är det väl ändå bara att acceptera? Om det ligger finns en möjlighet att det ligger hos dig så ska man inte hota med att de måste skicka tekniker. När B2 skickar ut en tekniker och det visar sig att felet ligger hos kunden så blir man debiterad men lik förbannat går B2 back på att skicka teknikern då den kostar mer än 1500:-, tar jävligt lång tid för dem att tjäna pengar på dig som kund så fort en tekniker varit ute.
Och gällande att B2 nu skyller på din dator och inte uppkopping så är det förmodlingen för att de kan ligga och pinga ditt modem men inte får kontakt med någon mac-adress på porten de kollar, enklast löser väl ändå du detta genom att testa med en annan dator.
Och ni som gått från Bostream till Bredbandsbolaget och har fått problem med uppkopplingen så har de haft vissa problem med sina modem som ska snart ska vara löst med ny mjukvara till modemen. Kan även vara så att ni i vissa fall fått en högre hastighet än innan som gör att signalvärdet inte pallar med och att ni då måste ställas ner i hastighet. Och ni som fått gå från VDSL hos Bostream och fått ADSL upp till 24Mbps från B2 bör ringa dem o kontrollera om ni kan få B2's VDSL-tjänst istället... kan bara hålla med om att det är taskigt läge för er.
Och så undrade någon varför B2 inte satsar på VDSL, har att göra med att folk efterfrågar inte tjänsten och att den är dyrare, folk anser upp till 24/1 är en bättre tjänst. Kan tänka mig det t.o.m ringer folk till B2's kundtjänst o vill skaffa 24Mbps-tjänsten trots de har B2's lantjänst.
O så vill jag avsluta med att det bara är jävligt dumt när man ringer en support att börja med att skälla... räkna inte med en bra hjälp efter detta. Var trevlig så får du så mycket ber tillbaks även fast du kanske haft en drös med problem. Skriver väl något mer senare och jag reserverar mig för felskrivningar då jag ej orkar läsa igenom det jag skrivit.
Även tvungen att tillägga att det säkerligen finns folk som kan mac på supporten men inte så man normalt kan springa o fråga folk efter hjälp hur som hellst på alla dessa callcenters. macanvändare är en minoritet och det är bara att inse.