Alla upplösningar ifrån 1856x1392@60 till 2048x1536@75 ger ifrån sig horizontella streck ibland.
Dom ploppar förbi när man minst anar det...nästan iaf. Dom verkar komma något oftare när man rör fönster horizontellt istället för vertikalt.
Misstänker lite smått att probleemet inte ligger i monitorn utan i grafikkortet eller i inställningarna någonstanns i OSX.
Någon som känner igen problemet? Rör sig INTE om flimmret som kommer när man har låg hz utan om att det kommer en stort, grått horizoontellt streck i 0,1 sekund eller nått och sedan försvinner.
Ibland kan det blinka förbi flera gånger på raken. När jag testade koppla in TVÅ monitorer och ställde dom bredvid varandra blev 2'a bilden mörkare och blåare än huvud bilden, spelade ingen roll vilken kominitor jag använde. Kunde t.o.m köra två kablar till denna monitorn och växla mellan bild 1 o 2 och 2'an är alltid mörkare iaf.
Hursomhelst, med två monitorer inkopplade kunde ibland problemet komma extremt ofta.
Lät jag ibland musen stå still så kunde hela bilden vara utdragen horizontellt...taggigt horizontellt och flimmra samtidigt. Rörde jag musen lite eller något fönster en snabbis så kunde det bli normalt igeen.
Blev bara så extremt när jag hadde TVÅ monitorer.