Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor om iTunes 6

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2005-10-13 19:16

Först ett problem; "Blanda" funkar inte. Låtarna spelas i ordning oavsett "Blanda" eller ej. Har provat att meka med smart blandning. Nix pix...
Bugg eller gör jag något fel?

Sen en fråga; I menyn till vänster finns länken "Videor". Jag hade en musikvideo i en av artistmapparna. Den visades upp direkt. Men jag kan inte få andra videor att visas. Skapade en mapp "Videor" och la in ett gäng där, men nops, blidde inget.
Hur lägger man in videor i iTunes!

(heter det videor? Låter det inte bättre med videos?)

/Bosse

• Oregistrerad
  • 2005-10-13 19:47

Videor är svenska
Videos är engelska
Eller ?
Så det beror på vilket språk du pratar

• Oregistrerad
  • 2005-10-13 19:50

är videorna i rätt format? måste va .mov tror jag

• Medlem
  • 2005-10-13 19:54
Ursprungligen av MsB:

är videorna i rätt format? måste va .mov tror jag

Den fil som redan låg där - och som visas- är en .mpg-fil. De filer jag la in själv - som inte visas - är också .mpg-filer.

• Oregistrerad
  • 2005-10-13 20:01
Ursprungligen av BosseBus:

Den fil som redan låg där - och som visas- är en .mpg-fil. De filer jag la in själv - som inte visas - är också .mpg-filer.

Ok då hade jag fel

Använder dom andra filmerna någon codec?

• Medlem
  • 2005-10-13 20:18
Ursprungligen av MsB:

Ok då hade jag fel
Använder dom andra filmerna någon codec?

codevadåförnågot?

Om vi vänder på steken: Hur lägger man in videor (med r) i Itunes?

Jag känner mig än så länge lite skeptisk till den där automatiska sorteringen av videor, eftersom jag har en mp3:a på min HD, som iTunes absolut vill lägga in bland videor. Jag kan inte få bort den därifrån utan att ta bort den helt från biblioteket. Om jag väljer "Visa info" i Finder, så visar datorn helt riktigt "mp3-ljudfil". Någon som har en idé om hur jag ska få iTunes att begripa att det inte är någon film? Det borde finnas något sätt att manuellt lägga till eller ta bort från spellistan "Videor" utan att det tas bort från biblioteket.

• Medlem
  • Munkedal
  • 2005-10-13 20:21

[QUOTE="Sen en fråga; I menyn till vänster finns länken "Videor". Jag hade en musikvideo i en av artistmapparna. Den visades upp direkt. Men jag kan inte få andra videor att visas. Skapade en mapp "Videor" och la in ett gäng där, men nops, blidde inget.
Hur lägger man in videor i iTunes!

(heter det videor? Låter det inte bättre med videos?)

/Bosse[/QUOTE"]

Högerklicka på musikvideon och välj visa info och sedan öppna med iTunes och musikvideon kopleras till videormappen i iTunes.

• Medlem
  • 2005-10-13 20:40
Ursprungligen av Marco:

Högerklicka på musikvideon och välj visa info och sedan öppna med iTunes och musikvideon kopleras till videormappen i iTunes.

You're da man! Funkade hur bra som helst.
Fast filen kopierades inte, utan flyttades.

Och fan vet hur, men efter jag lagt in mina videos, så funkar "Blanda" precis som det ska. Skumt...

Jag har fått svar på mina frågor. Hell 99mac!

/Bosse

• Medlem
  • Munkedal
  • 2005-10-13 21:36

Kul att mitt tips även fungerade för din andra fråga om "Blanda" vem kunde tro det.

Tänkte inte på att jag hade mina videor på en Extern hårddisk, därav kopiering och ej flytt.

1
Bevaka tråden