Vill också säga ett hej och välkommen! Ja, vad ska man använda sin mac till? jag kan bara berätta vad jag gör med den:
Eftersom jag lyssnar mycket på musik av alla slag, har iTunes blivit ett favoritprogram. Jag lägger in mina favorit-CD, och kan mixa musisken som jag vill. Jag är ofta inne på iTunes Music Store, lyssnar på för mig tidigare okänd musik, och köper ett och annat musikstycke. Det har breddat min musisksmak ännu mer!
Jag har kommit igång med min släktforskning igen, det är roligt nu med macens möjligheter. Hittade här på forumet ett billigt program på svenska, MacStamträd.
Sen är det förstås internet med alla dess möjligheter; nyheter från i stort sett alla dagstidningar och nyhetsbyråer i världen, kontakt med vänner genom Mail och "pratprogrammet" Adium... Eftresom jag är inbiten amatörfotograf så blir det en hel del besök på web-baserade fotogallerier samt förstås www.fotosidan.se.
Jag lägger in mina analoga bilder (får dem framkallade till fotoCD) till programmet iPhoto. Väntar just på min första digitalkamera, vi får se vad det innebär.
Jag är säker på att du kommer att hitta massor av funktioner i macen som just du har glädje av. Och just denna sida betyder mycket, hjälper mig att hitta nya roliga funktioner och tips.
Ha det bra med din nya mac!
/ Anders