Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp Windows Media Player!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Åck åck, här tvingades man svära i kyrkan och köpa en PC för att kunna spela upp inspelade webseminarier som jag deltagit i. Detta gjordes i Windows Media Player, som den hette den lille gynnaren. Nu är det så att jag skulle vilja spela in ljudet och bilden från dessa strömmande filmer och elda ner på en CD för att kunna kika när jag har lust.

Alla ni här på 99mac, som ju verkar kunna allt; kan någon tala om för mig om detta är möjligt? Mycket tacksam för svar på detta! Jag känner ju ingen som begriper sig på PC, så vem ska man fråga?

Alltså: Windows XP, Window Media Player, samt strömmande Active X-filer (tror jag det hette): hur spelar jag in dem?

Ställ frågan på IDGs PC-forum.

Nyfiken... Det gällde alltså Win Media som inte gick att spela på Mac? Du har Windows Media Player, VLC eller MPlayer att testa med. Funkar detta köpte du den burken i onödan...

Tack för detta tips som genast skall testas!
Mvh Siddimac

WMV Player från http://www.flip4mac.com/ kanske? Den skall göra att man kan spela upp WMV-filer direkt i Quicktime (som i sin tur kan konvertera till andra, trevligare format)

1
Bevaka tråden