Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppstart som extern hårddisk?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skall precis tjacka en ny iBook efter några exilår i PCmiljö och drar mig till minnes att man med de första firewireibookarna kunde hålla nere T eller något under uppstart för att få datorn att endast agera extern hårddisk. Funkar detta fortfarande, och skulle det i så fall funka som extern mot en PC? Det skulle absolut underlätta mitt överförande av filer, har alldeles för mycket för att bränna känns det som.

Tack för länktipset! Det löser första delen av frågan.
Är det någon som har erfarenheter av att testa det mot PC, borde det inte funka som en plug and play hårddisk i XP bara? även om det står spec Os 8.6 eller senare?
Gissar att jag ställer rätt impopulära frågor i och med PC-kopplingen, men vafan, FireWire är väl FireWire, borde det inte funka på alla system?

Nja, jag tolkar nog den sidan som att det bara funkar mellan två Macar...

Men du kan ju alltid koppla en nätverkskabel mellan datorerna, och kopiera filerna den vägen.

ok, synd, för det är en grym funktion annars.
men shit, vad pinsamt. nätverkskabel har jag inte ägnat en tanke, trodde det var tvunget att gå via ett nät om det var mac/pc. Tack för tipset.

1
Bevaka tråden