Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bäst att fråga om USB

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte höra med någon som kan utveckla/programmera om det är fantastikst svaårt att göra egna USB drivare? Jag tänkte nu närmast på att det finns ett antal wireless airstation för USB och PC men bara EN för gamla Imacar/powerbooks. USB drivrutinen för Imate? Är den svår att skriva om så att den funkar för X (i classic)? Om t ex Buffalo airstation hade en drivrutin för Mac (wifi cert), så skulle ju de vara suveränt!! Tänk på alla Powerbook G4 som har trassel med inbyggd airport. Egentligen vill jag bara veta om detta är ett knepigt och oöverstigligt hinder, eller varför man inte hittar sådana drivisar lite överallt på nätet. kan det vara förbjudet, eller är det helt enklet så svårt att skapa?

(Exempel 595 pix på dustin:
"Närhelst ni önskar sätta upp ett nätverk eller utöka ert befintliga nätverk låter Netgear´s MA101 USB adapter er på ett snabbt och smidigt sätt ansluta era anställda för delning av nätverksresurser, e-post och kabel/DSL Internet uppkoppling.

Skaffa er en dataöverföring på 11 Mbps och spara pengar på Ethernet kabel. En standard baserad 802.11b teknologi och WEP kryptering ger ert nätverk en hög säkerhet och tillförlitlighet. Stöd för Plug´n´Play ger en enkel installation.

Netgear´s MA101-trådlös USB adapter ger en enkel uppkoppling för stationära datorer till ett trådlöst nätverk, utan att man behöver öppna datorerna. MA101 fungerar med alla PC som har stöd för USB och opperativsystemen Windows 98/Me/2000.

· 11Mbps trådlöst desktop PC nätverk
· USB stöd. Ingen PC behövs öppnas för anslutning
· WEP kryptering
· Stöder Win98/Me/2000")

MVH Mattias

[ 05 September 2002, 11:51: Meddelandet ändrat av: - Mattias Bengtsson - ]

Hallå du gamle, hörde att du träffat Bill härförledes?!

Som vanligt begriper jag inte *riktigt* vad du menar, men en rätt allmän drivis för 802.11-kort hittar du här:
wirelessdriver.sourceforge.net/

S:t Per

1
Bevaka tråden