Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AppleWorks eller iWorks?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag funderar att köpa antingen AppleWorks eller iWorks och undrar vilket av programpaketen som jag borde köpa. Jag vill i första hand använda något av programmen till följande:

1) Författa böcker
2) Ordbehandling i arbetet (jobbar som lärare)

Vilket program tycker ni isf att jag bör använda mellan AppleWorks och iWorks?

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-10-22 18:26

Jag tycker i så fall att du skall välja iWorks. Pages, som medföljer, är ett betydligt bättre och modernare ordbehandlingsprogram. Enda nackdelen är att det inte finns översatt till svenska.

Sen får du även med Keynote som är ett bättre presentationsprogram än PowerPoint, som du får med om du köper MS Office.

Jag skulle också rekommendera iWorks. AppleWorks upplever i alla fall jag som alldeles för begränsat. Pages är dock seeegt enligt mig. Då är Word 2004 mycket rappare. Jag gillar rent allmänt Word bättre än Pages men vad som passar dig bäst beror lite på hur avancerade dokument du gör. Jag gör mycket instruktioner och har inte fått Pages att göra precis som jag vill. När det gäller mallar är dock Pages mycket snyggare än de som kommer med Word.

Keynote är däremot grymt och vida överlägset PowerPoint.

Överväg också Office 2004. Du som lärare kan ju köpa det för runt 1400kr. Då ingår även Excel. Ett kalkylprogram behöver alla förr eller senare och Excel är överlägset kalkyldelen i AppleWorks. Till iWorks finns (ännu) inget kalkylprogram.

Hmmm... låter som om iWorks lockar mer... Excel behövs däremot ej eftersom jag kör ett liknande program redan.

Tusen tack o en riktigt trevlig helg!

Works suger verkligen!
Jag aldrig nånsin haft ett så segt program, badboll i evigheter så fort man ska göra nåt.