Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dreamweaver - uppdatera tabell automatiskt

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man uppdatera en tabells innehåll automatisk på något fiffigt sätt?

Jag administrerar en skolturnering i basket och ska uppdatera serietabellen med nya uppgifter. De nya uppgifterna ligger i en formaterad html-fil. Jag behöver få över dessa siffror till tabellen för hemsidan som har annan formatering. Kopierar jag och klistrar in så förstör jag koden.

Klistra in ostilat? Finns det?

Eller kan man göra som i Excel att tabellen är länkad och hämtar data i en extern fil?

Rensa bort formateringar: Commands/Clean Up (x)html/Remove Specific Tags, välj den tag som du vill ta bort, t ex <font> eller <span>. Då har du ett oformaterat dokument att kopiera ifrån.

Ursprungligen av PrimaLittke:

Rensa bort formateringar: Commands/Clean Up (x)html/Remove Specific Tags, välj den tag som du vill ta bort, t ex <font> eller <span>. Då har du ett oformaterat dokument att kopiera ifrån.

Nothing to clean up säger DW.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2005-10-22 13:10
Ursprungligen av Anders Täpp:

Kan man uppdatera en tabells innehåll automatisk på något fiffigt sätt?

Jag administrerar en skolturnering i basket och ska uppdatera serietabellen med nya uppgifter. De nya uppgifterna ligger i en formaterad html-fil. Jag behöver få över dessa siffror till tabellen för hemsidan som har annan formatering. Kopierar jag och klistrar in så förstör jag koden.

Eller kan man göra som i Excel att tabellen är länkad och hämtar data i en extern fil?

Jo, om du kan använda php på servern. så kan du ganska enkelt använda en Excel-fil (.csv) som php-sidan plockar uppgifterna från. Fråga nån php-guru eller googla på t.ex. "php code to include from .csv" eller liknande.

Danne... jag tänkte mig den funktionen inne i Dreamweaver. Jag ska tanka upp en färdig html som läget är det här året.

Jag vänder på resonemanget.

Hur skulle ni göra om ni hade detta problem?

Jag bifogar en zip-fil.

in.html är ny tabell utmatad av programmet Splendid City

ut.html är filen jag ska tanka upp på hemsidan

_

Ursprungligen av Anders Täpp:

Edit/Preferences:Copy/Paste

Något sådant ser jag inte i mina prefs. Det är DW MX 2004.

Däremot har jag Paste HTML eller Paste Text. Inget av detta funkar för när jag markerar tabellen och klistrar in försvinner tabellformateringen. Prova gärna mina filer med MX 2004.

1
Bevaka tråden