Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Räta upp föremål - Photoshop CS1

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Behöver räta upp en fasad (bild) så att att överdelen inte faller bortåt men vet inte hur - någon som vet? Bilden är en vägg av korrigerad rostig plåt och jag tänkte använda mellanrummen som 3 kolumner i en webbsida där text och bilder ska hamna, överdelen är ett längsgående ännu mer rostigt tankpanneliknande material som påminner om tegel.

Det finns en funktion som heter "omformafritt" jag tror det är den du ska använda.

mvh/Tyrre

Går även med beskärningsverktyget typ så här
http://graphicssoft.about.com/od/photoshop/l/bllps502fx6.htm

Ursprungligen av Olle@mac:

Behöver räta upp en fasad (bild) så att att överdelen inte faller bortåt men vet inte hur - någon som vet? Bilden är en vägg av korrigerad rostig plåt och jag tänkte använda mellanrummen som 3 kolumner i en webbsida där text och bilder ska hamna, överdelen är ett längsgående ännu mer rostigt tankpanneliknande material som påminner om tegel.

En liknande funktion finns i TouchCAD i dialogen för import av bakgrundbilder. Här kan man också kontrollmäta fullskalemåttet så att förhållandet bredd / höjd stämmer samt att kontrollmäta kända längder i bilden, skala om det om det inte funkar (individuellt horisontellt och vertikalt), man kan rotera bilden dels genom att dra och dels genom att ange en vinkel i decimala grader. Funktionen fungerar även i demon då bilden mellansparas på samma ställe som originalet ligger, och med ett tillägg för vyn den hör till.

Demo finns på www.touchcad.com

1
Bevaka tråden