Hej alla 99Mac:are!!
Jag är nyfiken på vad Mac är idag och vad det har att erbjuda, därför har jag nu blivit medlem på 99Mac..
Är (mycket-) kunnig på PC, kan lite "Linux".
Viss utbildning inom IT-säkerhet, främst mot Windows enligt ISO-17799.
Är numera mest intresserad av bildbehandling och textbehandling samt "informationssökning".
Har tidigare syssslat lite med html, men tappat intresset och tiden.
På senare tid, mer och mer, börjat anse att "datorn" är ett arbetsredskap som ska fungera enkelt och snabbt och har dessutom börjat tröttna på "Windozes" säkerhetsbrister och de höga kraven på ny (läs: snabbare) hårdvara. "Linux" är ett alternativ, men jag tycker det kräver för mycket "pillande" och att det tyvärr inte håller en riktig Desktopstandard, som man ska kunna kräva av ett OS idag. Viktigt för mig är att kringutrustningen är lätt att installera och fungerar stabilt.
Mjukvaran ska enligt min filosofi vara så användarvänlig att man inte ska behöva gå en kurs eller öppna en manual för att kunna använda den. "Mormor" ska kunna använda den, men det ska finnas finesser att tillgå, allt eftersom kunskaperna ökar.
Mina OS idag: Mandrake 9.2 och XP.
Min hårdvara idag: Athlon 1800+, 764 RAM, GeForce 5700, 60 GB HDD, Epson 1260 Skanner.
Har skurit ner från 6 st PC till en enda stackare.
Snart lär den åka ut och eventuellt bytas mot en dator med Mac (eller SuSe).
Mvh // Curious