Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

(Nu även Elitserien) Små enkla widgetar för Allsvenskan (fotboll) & pollenrapport

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Slussfors
  • 2005-05-16 19:05

Hmm, nu kom den igång (både på svenskafans.com och i widgeten). Om vissa matcher visas dubbelt beror det på att de gör det hos svenskafans.com också...i alla fall i skrivande stund.

• Medlem
  • International user
  • 2005-05-25 01:34

Lacke: Hockey-VM hade ju varit något, men elitserien får du gärna göra en till, ska komma ihåg att påminna

• Medlem
  • Slussfors
  • 2005-05-25 09:23

Bristen på uppdateringar beror på att jag tänker gå över till Expressens målservice istället för svenskafans.com, eftersom svenskafans.com inte är så bra på att inför "dagens matcher". Sen försöker jag komma på en smidig lösning till segheten vid tabbyte, men jag har inte haft tid än p.g.a. att tjejen har flyttat in.

Men jag kan nog inte lova en ny version förrän nästa vecka.

Spiken: Bra, för en påminnelse kommer jag nog behöva.

• Medlem
  • Vellinge
  • 2005-10-04 23:44

Tack för en fin widget, men kan man inte få den att refresha utan att man trycker på nån knapp?
Jag menar så att den uppdatteras varje gång man tar fram dashboard? Kanske lite sent att komma med kritik/förslag nu men du kan ju kanske tänka på detta tills du släpper widgeten för elitserien

• Oregistrerad
  • 2005-10-17 11:30

En elitseriewidget vore mumma nu.
Någon som känner sig manad?

• Medlem
  • Slussfors
  • 2005-10-18 10:49

Sorry att jag inte har svarat tidigare, men jag har haft fullt upp med det riktiga livet.

Jag skall försöka fixa widgetar för både Elitserien (prio 1) och hockey-allsvenskan (prio 2) med min nuvarande widget som grund.

Återkommer när jag har hunnit fixa det.

Ursprungligen av Lacke:

Sorry att jag inte har svarat tidigare, men jag har haft fullt upp med det riktiga livet.

Jag skall försöka fixa widgetar för både Elitserien (prio 1) och hockey-allsvenskan (prio 2) med min nuvarande widget som grund.

Återkommer när jag har hunnit fixa det.

Finemang! Väntar med spänning! *skakar*

Mm.mm..här är en till som väntar Keep the good work up!

• Oregistrerad
  • 2005-10-22 12:59

Härligt!
Då blir det lilla julafton när widgeten är klar:-)

• Medlem
  • Slussfors
  • 2005-10-24 20:51

Nu kan ni testa en tidig version av Elitserie-widgeten.
Den kan hämtas här: http://www.laketa.com/

Tabellen och målrapporteringen hämtas från expressen.se. Koden är baserad på min allsvenska widget, men är omskriven en hel del. Jag har gått ifrån svenskafans.com och testar nu alltså expressen.se.
Widgeten har fungerat nu under kvällen då det har spelats några matcher, men jag garanterar inte att det gör det när ni testar.

Återkom gärna med buggrapporter...

EDIT: Ändrat länken så att den pekar till min hemsida istället. Där finns alltid den senaste informationen.

Senast redigerat 2005-10-25 09:34
  • Medlem
  • Slussfors
  • 2005-10-25 19:36

Jag har nu skapat en ny tråd angående Elitserie-widgeten. Fortsätt diskutera den i den tråden istället.

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=87697

• Medlem
  • Öland
  • 2006-04-02 11:37

sparkar nu igång denna tråd igen...

allsvenskan har börjat och jag saknar den fina widgeten som fanns för allsvenskan...

• Medlem
  • Slussfors
  • 2006-04-03 09:15

Tack för påminnelsen Filip!
Jag har haft fullt upp och helt enkelt glömt bort att fixa detta. Jag tänkte föra över Allsvenskan till den nya kodbasen jag fixade för Elitserien och Hockeyallsvenskan, men upptäckte att Expressen inte har fixat en komplett tabell för Allsvenskan än. Så det kanske tar någon vecka innan jag har fixat uppdateringen, eller rättare sagt tills Expressen har fixat sin tabell...
Sorry.

Min pollenrapport-widget från förra året fungerar inte längre. Är det något som jag är ensam om?

/Jerker

• Medlem
  • Skövde
  • 2006-04-18 18:04
Ursprungligen av jolander:

Min pollenrapport-widget från förra året fungerar inte längre. Är det något som jag är ensam om?

/Jerker

Nej. Jag har samma problem.

/macjake

Ajfan, funderade just på vad som var fel, då ingen tabell dök upp i widgeten. Gammal tråd...

• Oregistrerad
  • 2006-04-18 19:59

Snyft, allsvenska funkar inte heller tabellen. Jag skulle så gääärna vilja ha en.

• Medlem
  • Slussfors
  • 2006-04-19 10:35

Vad gäller den allsvenska widgeten för 2006 så hänvisar jag nu till den här tråden: http://www.99mac.se/forum/showthread.php?p=686814#post686814.

Vad gäller pollenrapporten så vet jag inte hur jag skall göra nu. Jag hämtade pollenkartan från pollenrapport.com och det är lite jobbigt kodmässigt sett att få till en smidig lösning. Jag skall försöka kika närmare på den, men jag kan tyvärr inte lova något i dagsläget. Sorry.

Bevaka tråden