Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

firewire problem

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-10-24 09:10

När jag skall exportera frän imovie får jag upp en skylt söm säger att jag tagit bort eller lagt till något på firewirebussen. hur löser man detta .
Bo

Ta en skärmbild på ditt problem med SHIFT+ÄPPLE+4 och bifoga bilden i ditt inlägg så ser vi bättre. Kom ihåg att göra markeringen liten när du markerad vilken yta på skärmen som du ska ta bild på, så du kommer under 100KB gränsen för bifogade filer i inlägg.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-24 10:30

Dator/programmen säger så när du inte har din FireWire-kamera inkopplad eller påslagen. Kolla att kameran är i VTR-läge och att sladden är korrekt inkopplad.

Skulle det inte hjälpa, pröva att starta om allt (dator, kamera, program).

Skulle det inte hjälpa… Kolla vad du har för kamera och OS osv. Skriv det här. Vissa kameror funkar tyvärr inte med iMovie.

Worst-case är en bränd FireWire port (det händer, tyvärr). Lättaste sättet att kolla det är genom att koppla in en FireWire disk till samma port som kameran. Dyker den upp på skrivbordet? Då är du safe.

Har du två FW-portar, prova då att koppla in i den andra och se om du får samma fel.

  • Medlem
  • 2005-10-24 22:09
Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Har du två FW-portar, prova då att koppla in i den andra och se om du får samma fel.

Ja jag har två och ingen funkar, i övrigt har jag kollat med två kameror som alltid funkat samt bytt till ny kabel men inget hjälper.

BO

1
Bevaka tråden