Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En fil som är omöjlig att bli av med

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-25 11:37

Jag har efter sökningar på forumet förstått att papperskorgstömning är ett vanligt förekommande ämne, men det är gäller en specifik fil som vägrar lämna datorn. Det är en mp3:a som har ett par väldigt konstiga tecken blandat med västerländska i namnet. Håller på och backar upp min användarmap, och kopieringen hänger sig när den kommer till nämnda fil. Försöker då ändra namnet, vilket inte går pga felkod 43. Efter en massa "Flytta till papperskorgen" med skift, alt och command nertryckt i olika kombinationer lyckades jag få ner åbäket i Trashcan. Den går nu inte att tömma, trots tvångs-tömning (som väl är alt+töm papperskorgen?) Får inte upp något felmeddelande, papperskorgen bara förblir otömd. Ska säga att datorn är rätt knasig just nu, ska formatera om systemdisken, därav uppbackningen.
Hur blir jag av med filen som hemsöker mig?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-25 13:29

Tack!
Jag löste det genom att plocka ut allt utom just dem filen till backupen, och sen formatera. Men Trash It verkar vara helt rätt aplikation!

1
Bevaka tråden