- Gäst
- Oregistrerad ●
Skriv gärna i denna tråd om era tankar om nya modellen! Vill gärna höra om den verkligen är så tyst som jag hört det ryktas o s v. Har själv beställt en i går, men kan fortfarande inte logga in på den där sidan med order-numret och postnumret där man skall kunna kolla ordern.
Betalde min standard-konfade 20" via bankgiro i måndags, "on or before" 21:e november har jag som leveransdatum men det kanske ändras när de får in pengarna?
Jag byter från en iBook 1.2GHz 12" så en "boost" lär det ju bli, om inte annat så för skärmen
Ang tystheten så har jag ingen aning. Min brors iMac G5 rev B märkte jag inte ljudet av när jag testade den, iofs gjorde jag inget krävande. Farsans iMac G4 låter dock en del.
Beställde min samma dag som den släpptes och fick info om att den bör dyka upp efter en vecka men ännu inget.
Fick reda på igår om att Apple avser att köra en officiell release utav iMacen den 17/11 i Sverige?
Det skulle innebära att man inte få den innan dess vilket känns mycket skumt.
Vad ska man tro det som står på Apples hemsida eller det återförsäljaren säger?
För min del så tror jag mer på återförsäljaren.., eller är det någon som har fått ett riktigt bekräftelse på att iMacen verkligen är på väg ut till beställaren?
Jag beställde från AppleStore samma dag som den släpptes. I förrgår ringde jag AppleStore och pratade med en tjej som trodde att den skulle vara färdigbyggd denna veckan, och levereras i början av nästa. Verkar helt okej tycker jag! /Vaiden
Ja, det står stilla då. Apple kör inte med högta klassens transport som även sker på helger.
Har precis beställt min, men har ingen aning om när den kommer.
Du kan kolla på www.apple.com -> Store -> Check Order Status
Troligen kommer varken iPod Video eller iMacen att finnas innan den 17de. Inte hos nån ÅF i allla fall. Men man vet aldrig om de kommer skickas till privatpersoner i alla fall. Lanyardlurar, nano skins och nano dockningsstationen är ruggigt svår att hitta i butik, men det finns de som fått den om de beställt via nätet....
... och såklart andra som fortfarande väntar...
Jag sitter och väntar på två iMac G5 20 och en Powermac G5 Quad. iMacarna skeppades den 29 men lär sitta fast i Holland ett tag (som vanligt). Quaden har fått ett "preliminärt" skeppningsdatum den 21 november. Jag har med åren blivit rejält luttrad vad det gäller leveranser från Apple så jag är glad om jag får den i år.
Jag beställde min 20" idag och den ska komma den 16/11 eller tidigare.
*host* ... yeah right, and monkeys will crawl out of my ...
9:nde påstås det att min ska komma. Den är i Arnhem nu.