Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köa låtar i iTunes

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Känner mig som en total nöt (bara jag inte trampar på några tår nu..), men jag har efter ett halvårs användande av iTunes ännu inte lyckats klura ut hur man får den markerade låten att bli nästa som spelas, dvs. så som "enque"-funktionen funkar i winamp. Varken "Hjälp"-menyn eller en google-sökning har hjälpt mig, men visst vet Ni väl svaret på denna triviala fråga?

Senast redigerat 2005-10-28 17:22
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-28 17:26

Har också letat efter den funktionen. det enda jag hittar är en klumpig lösning med partyblandaren. Högerklicka och välj "Lägg till i partyblandningen". Men jag tror inte du kan vara i bibloteket och köa en låt utan du måste isåf vara i partyblandningen.

• Medlem
  • 2005-10-28 17:28

Dra in låtarna i den ordning du vill ha i en spellista.

Har du sorteringsalternativet utan namn längst till vänster och inte shuffle på, så kan du dra runt dom i spellistan också.

SirN o Max: Tack för svaren, men precis som Max säger, så känns det mycket klumpigare än att bara trycka på crtl-q, eller vad det nu var man gjorde i winamp. Kan det inte finnas ngt script som ger iTunes denna funktion?

Aha, att lägga till låtar i partyblandningen verkar "do the trick", fastän jag fortfarande tycker att enque-funktionen är mer smidig. Nåväl, inget att hänga läpp för!

1
Bevaka tråden