Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ANTIPIRATBYRÅN och PUL

Tråden skapades och har fått 68 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Samuel J:

Var det en debatt om fildelning? Tyckte mer det var en reklamfilm för Apple och iTunes Music Store

Varken jonas eller Bert verkade vara speciellt insatta i det som diskuterades. Jonas försökte lura i folk att det var negativt för bredbandsoperatörerna om folk laddade ned för mycket som om dom inte har verktyg för att hålla bandbreddskostnaderna på en lönsam nivå.

Såg J. Birgersson i något debattprogram i somras som handlade om digitalTV där han tyckte att det var vansinnne att satsa på eterburen digital TV han och Leijonborg tyckte att staten skulle ha satsat på bredbandstv istället som är betydligt dyrare per tittare och med ännu sämre kvalitet än digital TV sändningarna.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-25 17:41

Jippie! Vettig dom!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-25 19:19

Debatt ska väl läggas ner tycker jag mig minnas att jag läste i DN häromdagen?

Ursprungligen av Macvarg:

Debatt ska väl läggas ner tycker jag mig minnas att jag läste i DN häromdagen?

Helt fel, det har gått 5 år från Göteborg och där fortsätter vi fram till valet 2006 - därefter så fortsätter programmet att sändas från Umeå - säkert så kommer vi att få andra uppgifter. Andra flyttningar av program är t.ex Uppdrag Granskning som från en början hade sina rötter i Stockholm - det produceras nu från 4 orter (Stockholm, Malmö, Umeå och Göteborg) samt som spindel i nätet med sin centralredaktion i Göteborg.

Olle, varför är allt färre material tillgängligt i Real-format på svt.se? Windows media lirar ju inte så bra på Mac. Du får lobba lite inom organisationen så det blir bättring på saker och ting.

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Olle, varför är allt färre material tillgängligt i Real-format på svt.se? Windows media lirar ju inte så bra på Mac. Du får lobba lite inom organisationen så det blir bättring på saker och ting.

Ack om det vore så enkelt - jag har gjort det i över 10 år men tyvärr så vill man helt sonika inte lyssna. Kan inte fatta att man är beredd att betala för licens på streamarna när man kunnat köra QT och slippa licenserna... så Martin, det finns tråkigt nog gränser för när man måste inse att vissa kamper inte kan vinnas. All den makten sitter i Stockholm och dom är som dom är... lyssnar inte så mycke på oss lantisar typ Göteborg.

Ja tänk att t.ex. Sony tillhandahåller en apparat där man via t.ex. AOL kan lasta er och göra sig en kopia av t.ex. en WB-film, som då gör att Sonywarnerbrothersaol förlorar en slat. Fattiga som dom är i förväg. Stackars dom...

Så för guds skull, gå inte till denna länk där man kan skänka pengar till den dömde mannens dagsböter!

http://djkristoffer.se/vstp2p/

/ kalle.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-26 21:33

Hehe, PayPal, de lär väl stänga kontot vilken dag som helst nu... Och han verkade inte så intresserad av att prata med pressen/få hjälp?

Bra dom, böter=polisen lär inte lägga ner några resurser att sätta dit 1milj0n fildelare. Teknikutvecklingen och folkets datamognad är större och går fortare än mediaindu$trin$ affärsutveckling, dom har helt enkelt inte något affärssystem för att ta hand om folkets nya vanor att inte köpa CD/DVD i butik.

Bevaka tråden