Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wacom Volito eller Graphire?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-29 15:33

Tänkte införskaffa mig en Wacom platta, men valet står mellan Graphire 4 och Volito 2.
Båda är A6 och tänkter använda dom till att skissa bilder och färglägga dom i datorn istället för att behöva hålla på och scana in.
Är det värt att betala det dubbla priset som för en Graphire 4 eller räcker Volito 2? Räcker verkligen A6? Sitter på en 21" med 2048x1536 men brukar inte direkt skissa i "stora rörelser". Vanligen använder jag mig av A5 ark och tycker då att jag har rätt gott om yta...och det är på papper.

Musen i Graphire 4 intresserar mig ungefär lika mkt som en kopp silverte...d.v.s inte ett skit.
Har redan två hyffsade möss...;)

Kollar man på http://www.tradera.com/auction/aid_20103181 så står det inget om att Volito 2 stödjer OSX...men den borde ju göra det ändån. Eller snarare att OSX stödjer Volito 2. Någon som kan bekräfta något om detta?

Kanske borde påpeka att jag INTE har råd för graphire, så måste spara nån månad till om jag vill ha den.

Volito stödjer väl inte Mac???

Jag har en Volito 1 - den "funkar" på Mac, dvs man kan röra muspilen på skärmen, men iom att det inte finns några drivrutiner kan man inte ställa in pennan i absolut läge osv vilket för mig gör den helt värdelös. Se upp med Volito!

Jag har för mig att det cirkulerar Pirat-drivisar till Volito men jag har inte provat dem..

Vad jag kunde se på Volito 2:s hemsida så fanns inga drivrutiner att ladda ner för OSX - bara för Win så jag skulle tro att situationen är den samma där..

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-30 22:51

Hm...okey. =(
Tack för svaret.

1
Bevaka tråden