Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte starta efter uppgradering till 10.4.3

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-01 07:04

Stora problem!!
Uppgraderingen till 10.4.3 har låst hela min dator. Har aldrig varit med om något liknande.

I samband med nerladdningen och uppackningen, felvarnade datorn och sa att paketet låg i papperskorgen. Att jag skulle ta ut det därifrån och försöka starta på det sättet. Men det gick inte, mer eller mindre hela tiden avslutades programuppgraderingen. T.o.m. rapporteringen till Apple kraschade.

Jag trodde att en omstart skulle hjälpa, men inte.
10.4.3 ligger delvis uppackad i papperskorgen och är delvis installerad eftersom det nu står 10.4.3 under "om den här datorn"

När jag försöker starta kommer jag till "OSX startfönstret, men kommer bara ca en hakv cm in, sen växlar den över till ett blått fönster med den lilla "Sekundsnurran". Efter en stund kommer pekaren, sen fram och tillbaka mellan "Sekundsnurran" och pekaren .Men kommer inte längre.
Där tar det stopp.

Kan ju vara så att ett av problemen är att delar av 10.4.3 ligger i papperkorgen???

Hur löser jag detta??

Yes!!

• Medlem
  • International user
  • 2005-11-01 07:07

Det är nog bäst att du tar fram Tigerskivan igen och börjar om. Starta med C intryckt.
Kör med "Installera och arkivera" och gör en installation som du sedan uppdaterar från scratch.

• Medlem
  • International user
  • 2005-11-01 07:09

Hur tror du att det påverkar innehållet på disken?

Yes!!

• Medlem
  • International user
  • 2005-11-01 07:42

Allt blir kvar, alla dokument, program och alla inställningar för nätet o s v.
Det gamla systemet hamnar i en mapp som heter "Previous System" som du kan slänga sen när du ser att allt funkar som det ska.

• Medlem
  • International user
  • 2005-11-01 07:53

OK! ska testa sen. Måste tyvärr jobba några timmar först.
Tack...

Yes!!

Jag hade inga problem att starta, men det tog ju ganska lång tid att starta upp efter att
ha uppdaterat, ett tag tänkte jag ge upp! Som andra säger, det är nog dags att ta fram Tiger-skrivan!

• Medlem
  • International user
  • 2005-11-01 15:03

Hej, har nu startat om från Tigerskivan med C nertryckt vid start.
Allt verkar som vanligt. Fast snabbare.

Tack för hjälpen...

Yes!!

• Medlem
  • International user
  • 2005-11-01 16:01
Ursprungligen av Yes:

Hej, har nu startat om från Tigerskivan med C nertryckt vid start.
Allt verkar som vanligt. Fast snabbare.

Tack för hjälpen...

Yes!!

Har du installerat om rubbet också?

• Medlem
  • International user
  • 2005-11-01 16:03

Installera?
Körde arkivera och installera.

Yes!!

1
Bevaka tråden