Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var finns mappen "Papperskorgen"?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min kompis iMac G5 (OS X Panther) har kraschat och vägrar starta. Jag har testat att reparera skivbehörigheterna från installationsskivan som testat att zappa PRAM. Inget hjälper! Den hänger sig strax efter startljudet och det grå äpplet (mot vit bakgrund) kommit upp. Jag har lyckats starta upp den som en FireWire disk på min iBook och vill hämta över det viktigaste innen jag gör en nyinstallation. En av filerna han vill åt ligger i papperskorgen säger han... Nu undrar jag hur man gör för att komma åt den.

Tack på förhand
//Richard

Senast redigerat 2005-11-01 19:21
  • Avstängd
  • International user
  • 2005-11-01 19:30

Använd coctail eller onyx för att visa osynliga filer, papperskorgs mappen heter ".thrash"

Eller gör en sökning på filnamnet och ställ in så att den visar osynliga filer, sedan när du hitta filen så drar du bara ut den på skrivbordet.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-01 19:33
Ursprungligen av Mattias L:

Använd coctail eller onyx för att visa osynliga filer, papperskorgs mappen heter ".thrash"

Eller gör en sökning på filnamnet och ställ in så att den visar osynliga filer, sedan när du hitta filen så drar du bara ut den på skrivbordet.

Nej, den heter .Trash.

Jag har hittat filen... TACK!!!!

1
Bevaka tråden