Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
När jag startar Illustrator 10 får jag ertt felmeddelande som jag inte begriper mig på. När jag klickar på ok händer ingenting; filen som saknar tysnittet öppnas i alla fall inte. Hur kommer jag runt detta?
10 går att öppna i Classic. Nu har jag bytt dator och sitter inte där nu, men jag vet inte ens om filen finns. Rutan dyker upp när jag drar igång Illustrator. Får kolla nästa gång jag sätter mig där.
Richard är på andra sidan Atlanten, tror jag. hehe
Vissa program mer eller mindre kräver en del teckensnitt. Jag skulle nog installera Myriad om jag vore du.
Då man börjar med textverktyget i Illustrator så är det Myriad som default.
Hur ser den ut om du öppnar med Acrobat Pro? Har du testat det?
Nix, jag har inte Acrobat. Men grejen är ju att jag inet ens vet vad det är för dokument som ska öppnas. Meddelandet kommer när jag öppnar Illustrator utan att öppna nåt dokument.
Nix, jag har inte Acrobat. Men grejen är ju att jag inet ens vet vad det är för dokument som ska öppnas. Meddelandet kommer när jag öppnar Illustrator utan att öppna nåt dokument.
Jaså, var det så det var. Jag minns att råkade ut för nåt liknande på stenåldern på OS 9-tiden. Prova med att slänga inställningarna till Illustrator i Programinstälnningar i Systemmappen. Men jag vill minnas att man måste knacka in licensnumret för att det ska funka sen.
*Det är ju så länge sedan*
Någon som kan säga till mig var man hittar lite rättigheter här. E ny och undrar varför jag inte kan öppna det attachment som är här.. skulle kunna hjälpa fast ...
Någon som kan säga till mig var man hittar lite rättigheter här. E ny och undrar varför jag inte kan öppna det attachment som är här.. skulle kunna hjälpa fast ...
Det står ju när du regar dig att du måste skriva X-antal inlägg för att kunna se bilagor.
Och skriv i rätt tråd, tack.
Jag och en till ska testköra ID. Men vi hade en dragning med Segebaden förra veckan, av QXP7 som verkade lovande, så vi får väl se. Inget är bestämt mer än att (även) vi kommer att byta till OSX. Större delen av redaktionen har redan gått över, men vi som jobbar i QXP sitter kvar med våra gamla 3.32:or... Och våra instick gör att vi inte ens kan köra i Classic.
Jag hittar ingen bot på problemet. Jag har en tysnittsväska som heter SDSMyriad, men det somsaknas verkar inte ingå i den. Det är egentligen inget problem mer än ett litet irritationsmoment.