Jaha, installerade uppdateringen 10.4.3 igår efter hoppfulla förväntningar. Tyvärr blev alltihop pannkaka, åtminstone verkar det så - irriterande frysningar uppstår med vissa mellanrum. Dessa frysningar existerade inte innan uppdateringen. (Installationen av 10.4.3 var dock helt smärtfri, det gick smooth.)
Var 60-120 sekund ger datorn upphov till tillfälliga frysningar på 10-20 sekunder. Allt blir segt som sirap. Muspekaren laggar å det grövsta, iTunes slutar spela och jag kan bara titta på - och fattar ingenting. Frysningarna inträffar med relativt ojämna mellanrum som det verkar, helt oberoende av vad jag gör. De uppkommer oavsett om jag surfar, skriver i Word eller kollar email. Vad kan detta bero på - om det INTE är uppdateringen som spökar?
Jag har reparerat skivbehörigheterna, rensat plistfiler och kört Cocktail flera gånger utan märkbart bättre resultat. Jag är mycket frustrerad!
EDIT: Kan tillägga att mitt system är ganska fräscht, jag har inte kört in speciellt många program. Badbollar inträffar dessutom lite då och då, för till synes mycket enkla uppgifter - typ öppna mappar, byta namn på objekt etc, etc. (Allt detta på en sprillans iMac G5, 20-tummare@2GHz).