Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Väska till G5...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-02 08:00

Kanske en lite ovanlig fråga, men är det någon som vet om det finns, och i så fall var, väskor att köpa för Power Mac G5? Alltså high-end maskinen, inte till iMac G5.

Det är inte så ofta, men det händer att man skall ta med sin G5a till nån vän eller så, och då vill man ju skydda den mot regn och repor...

Tack på förhand!

//Mellberg

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-02 08:02
Ursprungligen av mellberg:

Kanske en lite ovanlig fråga, men är det någon som vet om det finns, och i så fall var, väskor att köpa för Power Mac G5? Alltså high-end maskinen, inte till iMac G5.

Det är inte så ofta, men det händer att man skall ta med sin G5a till nån vän eller så, och då vill man ju skydda den mot regn och repor...

Tack på förhand!

//Mellberg

Enklast är nog att bygga en egen case - borde inte heler kosta mer än kanske 1500 heller - om du bor i sthlm så kan man på specialplast beställa formgjutna skumgummiinlägg till lådor.

/Tangen

• Oregistrerad
  • 2005-11-02 08:11

Jag bor i Göteborg, men en länk till firman vore intressant ändå!

//Mellberg

Ursprungligen av Tangen:

Enklast är nog att bygga en egen case - borde inte heler kosta mer än kanske 1500 heller - om du bor i sthlm så kan man på specialplast beställa formgjutna skumgummiinlägg till lådor.

/Tangen

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-02 08:16
Ursprungligen av mellberg:

Jag bor i Göteborg, men en länk till firman vore intressant ändå!

//Mellberg

Kan inte tänka mig att dom har en hemsida,

men några som har bygg ljudcasar till mig på beställning är jam på rosalgsgatan, dom har www.jam.se och är bra, dom har även ett antal racklådor som kanske skulle fungera storleksmässigt utan större ingrepp..

/Tangen

• Oregistrerad
  • 2005-11-02 08:49

JAM kanske är en bra ide annars, tack!

//Mellberg

Ursprungligen av Tangen:

Kan inte tänka mig att dom har en hemsida,

men några som har bygg ljudcasar till mig på beställning är jam på rosalgsgatan, dom har www.jam.se och är bra, dom har även ett antal racklådor som kanske skulle fungera storleksmässigt utan större ingrepp..

/Tangen

du kan också pröva med Holmberg Cases Sweden www.hbs.se
dom skräddarsyr vad du behöver..
är illa rädd att 1500 sek inte räcker

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-02 09:00
Ursprungligen av Benjamin:

du kan också pröva med Holmberg Cases Sweden www.hbs.se
dom skräddarsyr vad du behöver..
är illa rädd att 1500 sek inte räcker

www.hbc.se kanske

he he

rätt skall vara rätt..

Jag har ett rejält ryggsäcksfodral som jag använder när jag reser. Det är gjort i kraftigt vattentätt tyg med handtag som tål att man lyfter. Skulle nog gå att ta fram något liknande för G5:or - kanske med hjul i bakkant till och med så man kan rulla väskan.

1
Bevaka tråden