Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är AirPort Express bra?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan.

Har tänkt investera i en EP Express och har lite frågor.

Jag läste testet på Ars Technica och fick intrycket att man antingen är uppkopplad ELLER streamar musik. Är detta riktigt? (Man vill väl surfa och rocka samtidigt, eller?)

Ursäkta men jag fattar heller inte vad det är som Basstationen kan och som Express inte kan och som motiverar merpriset. ??

Till sist; jag vill som sagt digga och surfa samtidigt och tyckte att en liten och vit plastbit verkade perfa. Om det ändå inte går ELLER det kostar att ha det förpackat snyggt är jag även öppen för alternativa lösningar. (Jag har plats bakom böckerna i bokhyllan ev.)
(Datorn är en dagsfärsk PB 12”)

Tacksam för förklaringar och råd.

/ kalle.

Ursprungligen av Kalle Borch:

Jag läste testet på Ars Technica och fick intrycket att man antingen är uppkopplad ELLER streamar musik. Är detta riktigt? (Man vill väl surfa och rocka samtidigt, eller?)

Har en AP Express och det går alldeles utmärkt att streama musik och surfa samtidigt. Med mitt 8Mbit adsl laddar jag hem i minst 3-400Kb/s samtidigt som jag streamar musik (och detta med ett gammalt 11Mb/s airportkort)

Dock för mig kan man märka av en hastighetsdrop om man har igång Bittorrent och samtidigt drar igång en videochat, samtidigt som man strömmar musik. Men detta är ju kanske lite i överkant för mitt gamla kort. Kan ej svara på hur det blir med ditt 54Mb kort.

Så Ars technica har, enligt mig, fel.

Tack!
Jag tror jag slår till.

/ kalle.

Ursprungligen av Kalle Borch:

Tack!
Jag tror jag slår till.

/ kalle.

Märkte också att du var ute efter skillnaden mellan Express och Extreme (antar jag att du menade)
Snabbdraget:
Expressen kan du streama musik från och koppla in USB skrivare
Extremen har extra LAN portar i sig

Fler fördelar med Extremen kanske finns. Kolla på apple.se eller vänta tills fler svarar

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-11-03 17:39

Airport Express är nog min favoritpryl här hemma. Kanske passar den inte alla, men eftersom jag har skrivare och högtalare i samma hylla, kan jag både spela musik, surfa och skriva ut var jag än befinner mig i lägenheten.

Just nu sitter jag vid köksbordet och skriver det här samtidigt som jag spelar musik. Inte har jag märkt nån att det skulle vara nån skillnad i hastighet.

Som svar på frågan, "är Airport Express bra?", så svarar jag JA! Det finns säkert billigare prylar för den som letar lite, men knappast lika enkla!

1
Bevaka tråden