Stänga av felkorrigeringen? Låter som sagt som om din kompis snackar i nattmössan. Felkorrigeringen sker för det första vid "ändstationerna", dvs i din dator och vid "andra sidan", alltså i servern du kommunicerar med. BBB ser alltså bara vanliga IP-paket. För det andra är felkorrigeringen en viktig funktion i TCP. När man använder TCP gör man det eftersom man misstänker problem om man skulle använda det "opålitliga" UDP. Kort sagt, även om du hade kunnat stänga av felkorrigeringen i TCP (vilket innebär ombyggnad av större delen av Internet!) vill du inte göra det, det är en mycket dålig (tm) sak.
För det tredje så använder de flesta spel redan UDP. Eftersom det är en realtidstillämpning är det bättre att tappa lite paket än att skicka om dem (iaf om det är ett FPS, vem bryr sig om vad som hände för en sekund sen?).
Det man däremot kan tänkas göra, är att be BBB ställa ner hastigheten en liten aning. Tydligen är det så att då och då så bestämmer sig ADSL-utrustningar för att ställa in sig på lite för hög hastighet (dvs om man bor långt från telestationen eller har kassa ledningar eller så). Följden blir att många paket blir förstörda och "oläsliga". Tack vare felkorrigeringen i TCP funkar saker ändå, men när paket tappas (för att de är oläsliga) måste de skickas om, vilket slöar ner förbindelsen. En "säker" lite långsammare förbindelse är helt enkelt att föredra framför en "osäker" snabb.
Nu är det inte säkert att du har det här problemet. Ladda ner TP-test, och kolla vilket resultat du får. Stämmer det inte med vad du betalar för, ring supporten och felanmäl.