Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto känner inte igen mina Photoshop jpg-filer

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan någon tala om för mig i vilket format jag ska spara foton jag manipulerat i Photoshop för att kunna öppna dem i iPhoto. När jag hade retuscherat en bild i Photoshop och sparat den som jpg-fil ville inte iPhoto kännas vid den. Sade att problemet var att den inte kände igen filen eller att filen var tom. Jag har gjort det tidigare utan problem men med äldre Photoshop versioner, använder nu Photoshop CS2.

• Medlem
  • Mjölby
  • 2005-11-06 15:12

Har du fått in bilderna i biblioteket? I så fall kanske du ska prova att hålla nere Opt+Alt vid start av iPhoto och testa de val som du får upp då? Om det kan hjälpa vet jag inte, men det kanske kan vara värt ett förrsök?

Nej jag har inte fått in bilderna i biblioteket. När jag försöker importera dem till biblioteket känner inte iPhoto igen filerna. Jag kan endast öppna filerna i photoshop.

Jag gjorde ett pappaskalle fel visade det sig. Jag sparade bilden i samma mapp som jag hade hämtat den i d.v.s. iPhotos bibliotek. iPhoto registrerade inte den nya bilden i biblioteket och när jag importerade den till biblioteket blev det förvirring eftersom filen redan låg där. I alla fall tror jag det var det som hände. Efter jag mellanlandade filen på skrivbordet gick det att importera den till biblioteket.

1
Bevaka tråden