Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AdiumX och MSN-kompabilitet:

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-11-06 13:00

Har en fråga om AdiumXs visning av olika status på MSN-kontakter. I bilden nedan finns olika status på mina kontakter. Grön är lika med MSNs "online". Orange är lika med MSNs "inte vid datorn". Röd färg däremot är skumt. Där finns både kontakter som har satt status "Upptagen" (som min flickvän högst upp), samtidigt som röd färg är för folk som manuellt satt status "inte vid datorn".

Om man hovrar över en kontakt så syns det såklart... men det blir lätt att man gör bort sig. Finns det någon lösning med tex nedladdningsbara plugins/färgscheman för det här?

• Medlem
  • Skara
  • 2005-11-06 15:49

kolla på www.adiumxtras.com

eller mer specifikt under statusikoner: http://www.adiumxtras.com/index.php?a=search&cat_id=7

lycka till!

• Medlem
  • Järfälla
  • 2005-11-06 17:13

Tack för förslaget, men det verkar inte fungera. Det är helt enkelt så som AdiumX fungerar tydligen. Hittade en lite konversation i Bugs/Request där nån Adium-människa inte alls förstod vad olika ikoner på Away och Busy ska va bra för. Trist!

• Medlem
  • Järfälla
  • 2005-11-07 00:14

Tydligen förstod jag en konversation fel på deras forum. Informationen finns i Adium... men det verkar inte finnas ikoner som gör skillnad på 'Away' och 'Busy'. Så nu återstår bara att göra ett eget ikon-tema... hehe

• Medlem
  • Jönköping
  • 2005-11-07 07:58

Den röda pluppen visas även när man har varit ifrån datorn en längre tid. I andra sammanhang som jag varit involverad i så kallas det för "Extended away" om jag minns rätt.

1
Bevaka tråden