Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med utebliven vila löst

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som jag har skrivit om här stänger datorn (G5) inte av sig längre när jag sätter den i viloläge. Efter att ha installerat om X.4 så funkade det, tills jag la in senaste drivrutinen för mitt Audiophile 2496 ljudkort. Förut har midi-kontakten gått förlorad efter att man har haft datorn i viloläge, det har man tydligen "löst" genom att blockera viloläget, endast skärmen stängs av i vila. Efter att ha avinstallerat drivrutinen fungerar viloläget igen. Så alla som använder 2496, kolla om datorn verkligen vilar i viloläget.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-11-08 14:14
Ursprungligen av bruksarn:

Som jag har skrivit om här stänger datorn (G5) inte av sig längre när jag sätter den i viloläge. Efter att ha installerat om X.4 så funkade det, tills jag la in senaste drivrutinen för mitt Audiophile 2496 ljudkort. Förut har midi-kontakten gått förlorad efter att man har haft datorn i viloläge, det har man tydligen "löst" genom att blockera viloläget, endast skärmen stängs av i vila. Efter att ha avinstallerat drivrutinen fungerar viloläget igen. Så alla som använder 2496, kolla om datorn verkligen vilar i viloläget.

Min dator (G5) klarar inte av att gå i viloläge, den släcker skärmen och sen går alla fläktarna på fullvarav.. trodde att den skulle börja flyga snart oxå, och efter det startade den upp skärmen igen och visade skrivbordet. Jag har ett 2496-kort i den, ska testa och se om viloläget fungerar för mig om jag avinstallerar det.

Edit:
PS: Testade, och 2496'an sabbar viloläget på G5'an, detta är tydligen känt av M-audio för version 2.02 och 2.03 av drivarna, men dom jobbar visst på att fixa det till nyare versioner sen.

Senast redigerat 2005-11-08 23:18
1
Bevaka tråden