Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med attachments i Mail

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-01 14:06

När jag försöker attacha pdf:er i Mail så görs dom om till en bild och läggs inline i mailet, istället för att bifoga originalfilen. Samma sak med filmer, Mail kör dom direkt. Lite bökigt att behöva zippa var och varannan fil som jag ska skicka.

Har letat runt i inställningarna utan att hitta någonting för det här. Fattar ingenting just nu.

• Medlem
  • International user
  • 2005-11-01 14:30
Ursprungligen av Tobili:

När jag försöker attacha pdf:er i Mail så görs dom om till en bild och läggs inline i mailet, istället för att bifoga originalfilen. Samma sak med filmer, Mail kör dom direkt. Lite bökigt att behöva zippa var och varannan fil som jag ska skicka.

Har letat runt i inställningarna utan att hitta någonting för det här. Fattar ingenting just nu.

Du kan köra med Mail Attachments Iconizer, funkar bra.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/25945

Tobili.
Mail bifogar originalfilen, det du upplever är att Mail förhandsvisar filen (t.ex. bilder, ensidiga pdf-filer, filmer och liknande filtyper).

Personligen tycker jag att det är både sötsurt: ser snyggt ut och jag vet att det verkligen är rätt fil, men samtidigt blir Mail lite segt och det tar upp värdefullt utrymme på min skärm. Konrad tipsar om Iconizer som visar dessa objekt som filer istället som förhandsvisning. Vill du inte använda ett tredjeparts-program kan du alltid högerklicka (ctrl-klicka) på förhandsvisningen och välja alternativet "Visa som symbol".

• Oregistrerad
  • 2005-11-01 14:39

Ok, nu fattar jag. Saken var att jag skickade en pdf till en kompis som blev lite förvånad när han fick en preview fil

• Oregistrerad
  • 2005-11-09 12:45

Jag har nåt liknande problem, om jag drar en JPEG fil till ett mail och skickar det till en PC användare så ser han ej filen, däremot om jag klickar på "Attach" knappen och lägger in JPEG bilden den vägen så funkar det. Jag ser en preview i båda fallen, men i Windows maskinen så kommer bara filen men i det senare fallet, nån som vet varför? Jag har "Send Windows friendly attachments" ikryssat.

• Medlem
  • 2005-11-09 14:41

Ett tips som jag fick i en tidigare tråd var att göra en zip-fil av pdf-filen. Markera filen i finder och välj "skapa arkiv"i arkiv-menyn. Men "visa som symbol"-varianten låter ju också bra.

1
Bevaka tråden