Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Front Row med videofiler (quicktimeproblem)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-09 00:09

Har ni skaffat mig den nya iMacen och Front Row är ju ett snitsigt program! Men, det är ju tyvärr så att många av filmerna jag har i min filmmapp är .avi-filer, såna som Quicktime inte kan spela (som jag använder vlc till att se på). Problemet är ju när man använder Front Row, då "hänger" sig Front Row i nån minut när man ska gå förbi dessa filmer p g a att den försöker förhandsgranska filmen så som Front Row gör. Finns det inte nån plugin till Quicktime som gör att den kan spela dessa filer?

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-09 00:41

Ta och installera de codecs som jag refererar till här:
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=42353#postmenu_350347
Så kommer du kunna spela upp alla konstiga avi-filmer med divx, xvid och ac3 i även i QT.

• Oregistrerad
  • 2005-11-09 16:35

Tackar! Ska kolla upp detta imorgon (sitter fortfarande på min "gamla" iMac på nätet då den nya inte än förräns förhoppningsvis imorrn har tillåtelse att logga på).

• Medlem
  • 2005-11-09 20:24

nyfiken att höra, fungerar det att spela upp alla konstiga avi-filmer du har i frontrow efter dessa codec installationer?

• Oregistrerad
  • 2005-11-09 20:49

Återkommer med svar förhoppningsvis imorgon!

• Oregistrerad
  • 2005-11-09 21:04

Äh la in det på iPoden och la över på nya iMacen. Funkar perfekt! Jag kollade snabbt igenom listan och verkade som att Quicktime nu kan visa alla filmer. Så de 3 codecs som det tipsas om i länken ovan, kör på dem!

• Medlem
  • 2005-11-09 21:13

sweeeet!

1
Bevaka tråden