Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud ut stannar inte centrerat

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nästan varje gång jag är inne i Ljud i preferences och kollar under fliken "Ljud ut" så är Balansen lite off center. Jaha, skumt tänker jag. Jag sätter den till center igen. Efter en tids användande (typ några dagar) kollar jag igen - och då är den lite off igen!! What!? Och så håller det på. Ibland lite till höger, ibland lite till vänster..

Har någon annann upplevt samma problem? Kan nån göra en kvalificerad gissning på vad det kan bero på?

Mac OS X 10.4.3, PB 12" 1Ghz (har upplevt samma problem innan 1.4.3 också..)

hi-5!
/soul8o8

Många som har det problemet, jag också.. Jobbigt!

Det där problemet har varit med sedan 10.2 och verkar ske slumpmässigt. Men det har med volymknapparna att göra på något sätt. Testade alldeles nyss att öppna och stänga Garageband och trycka upp och ner på volymknapparna, och de två första gångerna så ändrades faktiskt balansen åt både höger och vänster. Men att upprepa det en tredje gång gick inte.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=25466

• Oregistrerad
  • 2005-11-10 11:42

Jepp, samma problem här... Powerbook 12" 1,5GHz, OS X.4.3

/Joakim

• Oregistrerad
  • 2005-11-10 11:48

Same here...! Problemet för mig är att operativsystemet gör det av sig själv, utan att jag ställer om ljudet (provade med samma volym i en vecka, dygnet runt, ingen omstart eller nått) och rätt som det är så dras ljudet åt höger, "max" åt höger... När ska Apple göra nått åt saken tro? Hade aldrig detta problem innan 10.4 dock. - PM G3 Os X 4.3

Finns ett litet program till Tiger som håller ljudet balanserat, testade det nyss och det fungerar finfint. Programmet kollar om balansen är centrerad en gång i sekunden och centrerar den om det behövs. Det körs som en process men verkar inte dra någon mätbar processorkraft, bara när balansen måste justeras (0,20 procent), samt drygt 2 MB minne.

http://www.whamb.com/balanced/

..cool tack för all info!

hehe jävlit skum bug..

• Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2005-11-10 15:51

Samma problem med min PB 12" 1,5Ghz (10.4.2 & 10.4.3)

Ursprungligen av soul8o8:

Har någon annann upplevt samma problem?

Ja, det är ett känt problem, se den här tråden:

Balansen på ljudet går automatiskt till den vänstra högtalaren.

Därmed stänger jag den här tråden och hänvisar till ovanstående tråd.

(Det har även nämnts ännu tidigare i den här tråden.)

1
Bevaka tråden