Jag brukar använda Tomato som är föredömligt enkelt. Men jag vet i f-n om programmet är anledningen till att nedladdningen är allt annat än snabb... stör mig som f-n på att jag inte får upp några hastigheter alls. När jag testade att ändra i portarna som jag läste om någon annanstans så slutade det ladda ner helt istället :|
Kan det göra någon skillnad om jag byter program eller spelar nedladdningshastigheten ingen roll utifrån vilket program man använder?
Om du ändrar portarna så slutar pågående nerladdningar att fungera, men om du avslutar programmet och startar igen, så borde det komma igång. Jag har åtminstone för mig att det har varit så när jag har ändrat portar.
Jag tycker mig ha fått bäst hastigheter med BitTorrent, alltså originalklienten. Men det är ju lite svårt att döma utifrån olika filer som laddas ner vid olika tillfällen.
Förresten - eftersom det har diskuterats lite om olaglig fildelning och BitTorrent som ett program som fungerar bra även i lagliga sammanhang, så kan jag tipsa om filmen Star Wreck: In the Pirkinning, som kan laddas ner här: http://www-fi3.starwreck.com/download.php Det är en finsk parodi på Star Trek som distribueras gratis via BT, och den har blivit rätt populär på nätet. Den är nog för tillfället bra att testa, om man vill se ifall man kan få bra hastigheter med BT, eftersom det finns så många seeds. När jag laddade hem den igår, så gick hastigheten upp till mellan 500 och 600 kb/s på mitt 8mbit adsl.