Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flera VIDEO_TS filer på en dvd?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-11-11 02:17

Hej jag har sökt men inget hittat, ni får gärna hänvisa mig till någon tråd om detta har tagits upp förrut.

Jag vill bränna 3 st olika VIDEO_TS filer på en dvd. Har testat att lägga tre st "blabla.DVD" mappar innehållandes VIDEO_TS filer i toast 7 och bränt som DVD-ROM(UDF). Problemet är att jag bara kan spela den första "blabla.DVD" mappen, skulle vilja komma åt dom andra filmerna via en meny.

Nån som vet?

tack på förhand/ J

• Oregistrerad
  • 2005-11-11 10:01

DVD2oneX är ett trevligt program som förutom att krympa stora VIDEO_TS-mappar till 4.4GB eller annan valfri storlek (hela innehållet eller endast huvudtiteln) även kan sätta ihop ett antal titlar till en enda VIDEO_TS-mapp som du snabbt & lätt kan bränna med Toast. Du kan välja att sätta ihop valda titlar till en eller ha dem separerade precis hur du vill. Några menyer får du dock inte. Kanske detta fungerar i nya version 2, har inte hunnit testa denna ännu (kör fortfarande 1.4.2).

Du hittar programmet på www.dvd2one.com

Lycka till!

RFMac

• Medlem
  • 2005-11-11 14:31

Tack men frågan är om det hjälper. Jag har tre st olika VIDEO_TS filer som jag vill komma åt via en meny.
Testar att bränna dom under videofliken i Toast 7 men då måste filerna kodas om vilket känns onödigt när jag redan har dom i VIDEO_TS format. Får se om det funkar...tar en #@! tid att koda om.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2005-12-28 09:47

DVD2oneX kraschar innan den startar på min dator. Är det möjligen så att den inte går att köra på 10.3.9 utan att den kräver 10.4?

• Medlem
  • 2005-12-28 10:46

Varje VIDEO_TS-mapp blir ett eget kapitel med join-funktionen i DVD2OneX. Så en meny är överflödig såvida du inte är ute efter den grafiska upplevelsen.

1
Bevaka tråden