Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
När jag försöker ansluta från OSX till Linux-servern så blir det time-out efter ett tag med meddelandet Felkod -36. Konstigt nog så fungerade det förut och det fungerar fortfarande på Windows-burken i samma nätverk. Vad beror detta på?
En snabb sökning på Google gav förslaget att som workaround ange ip-adressen i stället för namnet på servern. Kanske värt att testa, om du inte redan gjort det.
En snabb sökning på Google gav förslaget att som workaround ange ip-adressen i stället för namnet på servern. Kanske värt att testa, om du inte redan gjort det.
Händer samma sak varesig jag anger domänen eller ip:t, jag har prövat med/utan resursnamn också. Resultatet blir detsamma.. :/
Mest störande är att det har fungerat utmärkt förut för att bara lägga av helt plötsligt. Problemet uppstod för ett tag sen så jag kommer inte ihåg om det var i samband med installationen av ett program eller inte (tror dock inte det är fallet).
Testa findsmb och smbclient i terminalen och se om du får ett mer hjälpsamt felmeddelande. findsmb kan du köra direkt i terminalen för att se vilka datorer som är tillgängliga. "smbclient -L hostname" listar sedan resurserna på en dator, t ex. Mer info får du om du skriver "man findsmb" eller "man smbclient" i terminalen.