Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac-program - kontra PC-program

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-11-09 18:54

Utvecklarna blir allt mer besvikna på Apple. Xcode är ganska kasst och Metrowerks har snart ingen marknad eftersom Apple inkluderar Xcode gratis med OS X.

Det bästa tycker jag skulle vara för Apple att börja sälja OS X för alla datorer och satsa vidare på snygga datorer och iPod i olika former. Samt att vidareutveckla X, ta tag i Xcode och låta mac boota i Vista.

Men det kommer säkert aldrig att hända, enda skillnaden blir att det sitter Intel istället för IBM i macarna. Om nu inte någon lyckas hacka till det så att man kan köra Leopard på PC och Vista på mac om man vill.

Ursprungligen av Macvarg:

Utvecklarna blir allt mer besvikna på Apple. Xcode är ganska kasst och Metrowerks har snart ingen marknad eftersom Apple inkluderar Xcode gratis med OS X.

Det bästa tycker jag skulle vara för Apple att börja sälja OS X för alla datorer och satsa vidare på snygga datorer och iPod i olika former. Samt att vidareutveckla X, ta tag i Xcode och låta mac boota i Vista.

Men det kommer säkert aldrig att hända, enda skillnaden blir att det sitter Intel istället för IBM i macarna. Om nu inte någon lyckas hacka till det så att man kan köra Leopard på PC och Vista på mac om man vill.

PÅ vad baserar du påståendet att utvecklarna är besvikna på Apple?

Är det så att allt fler utvecklare är besvikna på Apple?

Det låter inte bra alls.

Jag hoppas inte att Apple släpper OS X för alla datorer - framförallt för Apples skull.

OJ! HåkanO.

Genomtänkt och klokt skrivet. Jag kan hålla med dig på de flesta punkter.

Däremot tror jag man inte ska underskatta möjligheten att kunna köra Windows under OS X, klappa händer kanske är att ta i men för Apples del så kan det verkligen leda till att fler vågar köpa mac. Många argument som idag finns kommer inte längre att finnas.

Då kan vi verkligen säga att Apple har det bredaste och mest genomtänkta konceptet.

• Medlem
  • 2005-11-12 00:57

Jag såg just Windows-versionen av Capture One (den kanske bästa RAW-konverteraren). Funktionsmässigt var det ungefär detsamma som Mac-versionen (några saker fattas i Windows). Men ett program som på macen är snyggt och snabbt, är i Windows en riktig soppa. Det borde fan vara billigare till Windows. Fult fult fult. Dessutom är prestandan på en Powerbook *jämförbar* med en 3,4 Ghz PC.

Photoshop är avsevärt mindre stabilt i Windows. Det funkar bra, men kraschar då och då. Photoshop på Mac är råstabilt.

Office-paketet anser iaf jag är hutlöst mycket bättre på Mac, trots att det är lite segt.

Vad är problemet? Utvecklarna verkar älska Mac. Åtminstone gör de bättre program för Mac OS. Visst finns det program, där det är omvänt (Macromedia), men att det skulle vara någon kris kan jag inte se.

Bevaka tråden