Dessa 2 produkter som kommit upp i tråden är det säkert inget fel på med då de båda använder sig av olika tekniker förutom den vanliga standarn så har man faktisk enligt min mening inte så mycket nytta av dem så stirra dig inte blind på 108mbit etc. du kommer max upp till 54 med Apple dator för att ha användning för 108 så behöver man motagare som också stödjer detta och Apples inbyggda gör inte det. Så jag tycker att det är dumt att betala extra för något som man inte kommer att ha nytta av. Men sen är det ju klart om man får bra pris på en sådan produkt så kan man ju köpa en.
Jag har erfarenhet av
Dlink Netgear, 3com, Linksys.
Jag använder mig själv av 3com men alla produkter är mycket likvärdiga och skiljer sig inte så mycket från varandra när det gäller funktion och prestanda.
Det finns flera trådar om detta ämne här så jag rekomenderar dig att söka och lycka till!
Edit:
Läste att du behöver extra långt avstånd. min 3com har två antenner och har ganska bra räckvid pga det men om det inte skulle räcka så kan man köpa en Brygga det är en accesspunkt som då förlänger räckviden. Jag har ingen personlig efarehet av dessa men i praktigen så fungerar de som en bro och kan täcka in svåra områden om man placerar dem rätt.