Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behålla vinkelgraden i Illustrator

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker hitta något sätt att behålla informationen om vilken vinkel jag valt på ett objekt i Illustrator. Har väl försökt i alla versionen, men i CS2 borde det väl finnas någon sådan inställning i alla fall?
Exempel: Jag gör en fyrkant vinklar 20 grader och då nollställer sig paletten "Omforma", finns det något sätt att ställa in paletten så att den inte nollställer sig, eftersom jag vill veta framöver att det är 20 graders vinkel på det objektet.

Behålla vinkelgraden i illustrator.

Hej JenniC, jag jobbar inte i CS2 så mitt ord skall inte betraktas som definitivt.

Jag förstår vad du menar, men min uppfattning är att Illustrator inte alls är konstruerat på det sättet som du efterfrågar, dvs att alla skapade objekt skulle ha en konstruktionshistoria (med rotation, skalning osv som i tex Alias Maya), utan alla förändringar är absoluta om du förstår vad jag menar. Har aldrig sett en sådan inställning även om det skulle ha varit skönt ibland. Jag rekommenderar att du istället använder linjalverktyget under pipetten som förutom avstånd även mäter vinkeln hos ett objekt.

1
Bevaka tråden